de en nl

Corporate Relations

Achmea Corporate Relations (ACR) is onderdeel van Achmea en richt zich op ondernemingen met meer dan 500 medewerkers, brancheverenigingen, koepelorganisaties en sociale partners. Deze klanten worden op corporate niveau bediend zodat er 1 aanspreekpunt is voor alle diensten en producten die Achmea als concern kan leveren. De rol van ACR is die van regisseur.

Wat was de situatie?

ACR is voornamelijk verantwoordelijk voor het verstevigen van bestaande relaties en ontwikkelen van nieuwe grootzakelijke relaties. Ze bundelen de individuele producten en diensten vanuit de divisies in aansprekende concepten. Achmea Corporate Relations streeft ernaar om dé strategisch partner voor grootzakelijk Nederland te zijn.

Door de grote mate van zelfstandigheid binnen de sectoren, gaat waardevolle informatie soms verloren. ACR was al een tijd op zoek naar hoe zij die intervisie en dat leren van elkaar het beste konden organiseren. Er waren veel opportunities waar impact op Board Room niveau nodig was. Marieke is verantwoordelijk voor 1 van die sectoren, namelijk Zorg. Op initiatief van haar manager Peter Wouters, is zij samen met het team, als deelnemer betrokken geweest in verschillende Motion5 trainingen en interventies.

Waarom Motion5?

“…Toen ik voor het eerst met Motion5 is aanraking kwam dacht ik: Oké, allemaal jonge meiden…gaan zij mij vertellen wat ik moet kunnen? Maar al snel zag ik dat jullie echt heel veel kennis hebben en ook in staat zijn om die theoretische kennis te vertalen naar de praktijk!

Datgene wat Motion5 vertelde daarvan wist je gewoon: dit is goed onderbouwd. Dat sprak mij erg aan. Bijvoorbeeld: de emotionele bankrekening. Dat is zo sprekend, over gunning bij klanten, en het heeft me aan het denken gezet: hoe wil ik omgaan met mijn klanten?

Motion5 gaat een laag dieper, de vraag van de klant moet je eerst helder hebben, voordat je nadenkt over je aanbieding. In alles staat de klant centraal. En het is ook gewoon super gezellig, we hebben echt hele leuke sessies!…”

Belangrijkste resultaten?

  • Hoger niveau van vraagstelling. Persoonlijk ben ik erg bezig met het type vragen dat je stelt, je gaat meer nadenken over: wat wil ik weten? Stel geen vragen waar jouw antwoord al impliciet in zit. Toetsing, dat is echt een eye-opener geweest. Weg van aannames. En vooral: hoe kan je impact hebben!
  • Betere ideeën door kennisdeling. Op team niveau helpt het ons heel erg in het delen van kennis. Door structuur kan je beter samen nadenken over klanten. We gebruiken nu standaard SPORTSMAN© tijdens het sector overleg. Het helpt ons in het leren van elkaar. Je komt ook op veel betere ideeën!
  • Meer lef bij klanten. Door gewoon hele expliciete vragen te stellen. Zo van: Joh, als je nou de keuze hebt, ga je dan zaken met ons doen of niet? Dat kan ik doen, omdat ik nu meer van mijn klanten weet en beter weet snap zij willen. Ik krijg nu ook feedback van klanten dat het klopt wat ik doe. ‘Een band hebben met je klant’ heeft hierdoor een hele andere betekenis. Kijk, ik kan met iedereen een borrel drinken en gezellig babbelen. Maar, hier gaat het om zeker weten dat als ergens in de klantorganisatie onze offerte wordt afgewezen, ik nog een tweede kans krijg als ik bel.
  • The extra mile met Motion5. Werken met Motion5 is geschikt voor klanten die echt samen een zoektocht willen aangaan, die willen weten hoe zij verder kunnen komen. Motion5 is heel goed in staat om daar een passende oplossing voor te bieden.

Producten

Board Room Credibility (CORE©), SPORTSMAN©, Lead2Contract.

Betrokken Consultants